Gustă cu atenție. Bucură-te de moment

SĂ GUȘTI CU ATENȚIE ÎNSEAMNĂ...

Să mănânci cu atenție și intenție, concentrându-te asupra prezentului, simțind cu adevărat gustul mâncării și bucurându-te de moment.

Gustările fac parte din viața de zi cu zi. Îți pot oferi acea sursă de energie care să te ajute să faci tot ce ți-ai propus sau pot fi pur și simplu asociate unui moment de răsfăț. În prezent, însă, atenția cade asupra a ceea CE mânânci mai degrabă decât asupra întrebărilor DE CE sau CUM să te bucuri cu adevărat de mâncare.

Gustarea cu atenție încurajează o relație pozitivă cu mâncarea, transformând fiecare moment într-unul special și satisfăcător.

GUSTAREA CU ATENȚIE ESTE...

Din ce în ce mai multe persoane adoptă această abordare pentru echilibrarea alimentației și a stilului de viață. În plus, gustarea cu atenție este esențială conceptului wellness, din ce în ce mai apreciat de către oamenii din întreaga lume.

Este o abordare care poate fi practicată de către oricine, oricând, indiferent de vârstă!

Studiile în domeniu au demonstrat o serie de beneficii extraordinare ale gustărilor cu atenție. Iar rezultatele continuă să apară

3 PAȘI SIMPLI PENTRU A TE BUCURA DE MOMENT

Datorită faptului că este atât de ușor să adopți această nouă abordare în alimentație și că o poți începe oricând, indiferent unde te afli sau ce vârstă ai, gustarea cu atenție capătă din ce în ce mai multă popularitate.

Specialiștii au dezvoltat câteva protocoale pe care le-au transpus în pași simpli, pentru a te ajuta să începi chiar acum:

Pasul 1

Concentrează-te pe ce semnale îți transmite corpul pentru a înțelege DE CE vrei o gustare. Astfel îți vei da seama și CE fel de gustare să alegi pentru a te simți cu adevărat satisfăcut.

Verifică

Verifică dacă îți este foame înainte de a lua gustarea.

Identifică

Identifică de ce are nevoie corpul tău acum. Energie? Relaxare? Un moment de răsfăț?

Poftă

Ai poftă de ceva cu o textură anume? Cremos? Crocant? Cald? Rece?

Ia în calcul

Ia în calcul și o serie de posibili factori interni: stres, plictiseală, foame, bucurie.

Pasul 2

Fii atent!

Simte

Transformă momentul gustării într-o experiență a simțurilor.

Calculează

Determină-ți porția astfel încât să nu fii tentat să mânânci mai mult decât ai nevoie.

Elimină

Elimină orice posibil factor de distragere a atenției precum telefonul mobil, televizorul sau laptop-ul

Fii prezent

Fii prezent în momentul tău. Nu transforma gustarea într-un proces automatizat

Pasul 3

Savurează!

Bucură-te

Mănâncă încet și bucură-te de fiecare aromă.

explorează

Concentrează-te pe gustul mâncării și lasă-ți simțurile să exploreze fiecare moment al gustării tale

Privește

Fii atent la textură, culoare, temperatură pentru a te bucura cu adevărat de experiența ta

Oprește-te

Încetinește ritmul în care iei gustarea și verifică dacă ești pe deplin satisfăcut